Tancament de campanya amb prop de 6.000 visites a la carpa de l’Ictus

PREVENIR, EVITAR, TRACTAR i SUPERAR són els eixos de la campanya itinerant de prevenció, informació, sensibilització i educació sobre l’ictus realitzada el darrer quadrimestre de 2016. La campanya que ha comptat amb carpes, panell i materials divulgatius s’ha ofert als centres de salut, municipis i Associacions de pacients.

1- ITINERÀNCIES

• En quatre mesos de s’han dut a terme 39 itineràncies arreu de Catalunya que han recorregut 24 poblacions. S’hi han registrat un total de900 visites, a més d’un elevat nombre de visitants que s’hi   acostaven sense demanar informació.
  • La carpa/panell s’ha ubicat en un total de 26 centres hospitalaris disposant en molts casos d’un informador-divulgador. Ha complementant, a més, les activitats preventives i divulgatives realitzades pels professionals dels centres. També s’ha ubicat en places cèntriques de les poblacions com a eina de difusió complementària de les activitats organitzades pels propis hospitals i per 6 associacions de pacients que s’han adherit a la campanya.
  • Octubre i desembre, han comptat amb la major afluència de públic al voltant de la celebració del dia Mundial de l’Ictus (29 d’octubre) i degut a la proximitat de la Marató de TV3 (18 de desembre de 2016) que han propiciat també la organització d’un nombre més elevat d’activitats.
  • S’ha fet entrega de materials divulgatius entre els visitants, 6.000 flyers, més de 150 DVD de la película-documental Invictus i s’han donat al voltant de 1.200 samarretes.
  • En general la campanya s’ha valorat molt satisfactòriament per part dels centres i associacions sol·licitants.

2- ACTES CENTRALS

• S’han realitzat dos actes centrals de la campanya, el 29 d’octubre en celebració del Dia Mundial l’Ictus a la plaça Sant Jaume de Barcelona i l’acte final de campanya, el dia 18 de desembre a la plaça comercial del Born, en suport a la Marató de TV3.
  • Mereixen un reconeixement especial agraïment tots els voluntaris que han realitzat tallers, actuacions teatrals i musicals

Més informació: memòria campanya Carpa 2016