Set consells per mantenir el cervell saludable des de la infantesa fins que ens fem grans

L’American Heart Association / American Stroke Association (AHA/ASA) ha emès un conjunt de 7 suggeriments per promoure la salut vascular. L’han anomenat Life’s Simple 7 (“7 senzills [consells] vitals”) i, segons el grup d’experts que l’han elaborat, pot promoure la salut cerebral. Aplicar els 7 consells reduiria el risc de demència provocat pels ictus, la demència vascular i la malaltia d’Alzhèimer.

Els investigadors conclouen que l’estil de vida saludable beneficia el cervell tant com la resta del cos, i pot reduir el risc del declivi cognitiu —la pèrdua de l’habilitat de pensar- relacionat amb l’edat. Es defineix com a cervell saludable aquell que pot prestar atenció, rebre i reconèixer informació dels sentits, aprendre i recordar, comunicar, resoldre problemes i prendre decisions, contribuir a la mobilitat i regular les emocions. La discapacitat cognitiva pot afectar qualsevol d’aquestes funcions, o totes alhora.

Els 7 consells de la salut cerebral conviden les persones a:

• Controlar la pressió sanguínia
  • Controlar el colesterol
  • Mantenir els nivells de sucre a la sang en els nivells recomanats
  • Mantenir-se físicament actius
  • Fer una dieta saludable
  • Mantenir el pes en els nivells adequats
  • No començar a fumar, o deixar-ho
  • Els autors d’aquest catàleg de consells han revisat 182 estudis científics per formular-lo. Conclouen que aquest “Life’s Simple 7” té el potencial d’ajudar les persones a mantenir un cervell saludable al llarg de la vida.

Aquest article adapta el publicat a Science Daily el passat 7 de setembre.

Imatge: Brain-Scan Healthy, NIDA(NIH)