10 anys de suport als afectats i a la recerca. La Fundació Ictus celebra el Dia Mundial amb cuina, música i bon humor

L’actuació del grup de percussió participativa Tupika Malakama va tancar l’acte del passat dilluns, 30 d’octubre.

En l’acte central del Dia Mundial de l’Ictus, la  Fundació Ictus va comptar amb el suport i la col·laboració de la Fundació Alícia. L’objectiu, mostrar i demostrar que és possible cuinar plats atractius aptes per a persones amb disfàgia. Marta Lacambra, directora genera de la Fundació Catalunya-La Pedrera, sota la qual s’aixopluga la Fundació Alícia, va remarcar la «vocació d’avançar en els aspectes científics de la nutrició i la cuina» i la «satisfacció de treballar amb entitats com la Fundació Ictus». Sobre l’escenari de l’auditori de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Barcelona (ICAB), el xef Marc Puig-Pey va elaborar diverses propostes culinàries adaptades al problema que pateixen molts afectats per l’ictus. La Dra. Elena Roura, responsable de salut i hàbits alimentaris de la Fundació Alícia, va explicar com s’enfronten a la disfàgia, una complicació corrent entre els supervivents d’ictus, que els dificulta la deglució.

Després de la benvinguda de la degana de l’ICAB, Maria Eugènia Gay, la secretària del Patronat de la Fundació Ictus, Elisabet Ortínez, va aprofitar per fer memòria dels 10 anys de trajectòria de la institució, compromesa amb el suport dels afectats, les famílies dels afectats i amb la recerca. Ortínez va destacar la vocació internacional de la Fundació, que fa que tingui representants en els òrgans de direcció de les principals associacions europees de lluita contra l’ictus.

Focus en la prevenció

El president de la Fundació, Xavier Trias, pel seu costat, va recollir el testimoni de la campanya global d’enguany, que se centra en la prevenció de l’ictus. «Hi ha molts factors de risc que es poden controlar», va dir. I va fer un èmfasi especial en les hàbits de vida saludables com a l’instrument que tenim per evitar els ictus. Trias va fer gal·la de bon humor en seu diàleg espontani durant l’actuació de l’actor Quim Masferrer, qui, en el paper del Foraster que ha popularitzat a la televisió de Catalunya TV3, va entaular conversa amb alguns dels més de 150 assistents a l’espectacle per «conèixer com és la Fundació Ictus». L’acte es va tancar amb l’actuació del grup de percussió Tupika Malakama, amb un espectacle participatiu que va comptar amb la complicitat de tot el públic.

Quim Masferrer, en el decurs de la seva intervenció. Al fons, el xef Marc Puig-Pey.