Sin comentarios aún

Un estudio relaciona el coeficiente de inteligencia con la longevidad

Un coeficient d’intel·ligència elevat durant la infantesa s’associa amb un risc menor de morir per malalties cardiovasculars, càncers relacionats amb el tabac, malalties respiratòries i demència, segons un estudi publicat pel British Medical Journal. Els resultats apunten que l’estil de vida, especialment el fumar, és una component important en l’efecte de la intel·ligència en les diferències en la mortalitat.

Estudis previs mostren com, de mitjana, les persones amb coeficients intel·lectuals alts tendeixen a viure una mica més que les qui tenen coeficients més baixos, però aquelles dades es basaven en grups d’homes seguits a partir d’edats adultes.

L’equip d’investigadors de la Universitat d’Edimburg es va proposar establir la relació entre els resultats dels tests d’intel·ligència als 11 anys d’edat i les principals causes de mortalitat en homes i dones fins als 79 anys. Els resultats es basen en les dades de més de 33.300 homes i més de 32.000 dones nascuts a Escòcia el 1936 que van fer un test d’intel·ligència als 11 anys i dels quals es va poder vincular les dades sobre la causa de la mort  fins el desembre de 2015. Aquestes causes incloïen malalties coronàries, ictus, càncers específics, malalties respiratòries, malalties de l’aparell digestiu, causes externes (incloent-hi suïcidi i mort per lesions) i demència.

Després de prendre en consideració diversos factors que podrien haver influenciat en els resultats, com l’edat, el sexe i l’estatus socioeconòmic, els investigadors van associar els nivells superiors de coeficient intel·lectual amb menor risc de mort fins els 79 anys.

Per exemple, un resultat més alt es va associar a la reducció d’un 28% del risc de mort per malaltia respiratòria, un 25% de reducció del risc de mort per malaltia coronària i un 24% menys risc de mort per ictus.

Article adaptat de l’aparegut a Science Daily el 28 de juny.