La trombòlisi intravenosa s’associa amb la supervivència a llarg termini dels afectats d’ictus

La trombòlisi intravenosa amb alteplase —un dels medicaments usats per tractar ictus, infarts de miocardi i altres afeccions- es relaciona amb l’increment de la supervivència a llarg termini i la millora de l’estat funcional dels malats després d’un ictus isquèmic. És la conclusió d’un estudi dut a terme entre gener de 2005 i desembre de 2015 al Sud de Londres entre més de 2.000 casos d’ictus. La recerca duta a terme per investigadors del King’s College de la capital britànica l’ha publicada el mes de març de 2018 la revista Stroke, l’òrgan de comunicació científica de l’American Heart Association. Aquests resultats es van presentar de manera parcial a la conferència de l’European Stroke Organization (ESO) duta a terme a Praga el mes de maig de 2017.

L’estudi mostra evidències pràctiques de la reducció de la mortalitat després d’una trombòlisi amb medicament intravenós. Els resultats de la recerca exposen que de mitjana i sobre un període de 10 anys, un pacient tractat amb trombòlisi viu al voltant d’1 any més que una persona sense trombòlisi. Els investigadors demostren que els beneficis de la trombòlisi en termes de supervivència s’aprecien fins i tot després d’un període superior als 10 anys post-ictus, i que la millora funcional del pacient es encara perceptible als 5 anys.

Els autors de l’estudi mantenen que aquesta recerca desfà alguns dubtes al voltant de les implicacions a llarg termini de la trombòlisi amb alteplase, tractament utilitzat habitualment a la fase aguda de l’ictus.