Els superherois de l’ictus i la Ictus Family Gospel triomfen en el Dia Mundial de l’Ictus al Teatre Goya

La Fundació Ictus va celebrar dilluns 29 d’octubre a la tarda el Dia Mundial de l’Ictus al Teatre Goya, amb tot el pati de butaques ple. Els superherois de l’ictus i la Ictus Family Gospel van ser els grans triomfadors de l’esdeveniment, presentat per l’actriu i cantant Beth Rodergas.

L’acte va començar amb l’espectacle teatral familiar Els superherois de l’ictus. El Roger, l’Arnau i la Paquita són els tres superherois protagonistes de la campanya de sensibilització RÀPID, perquè els nens aprenguin a detectar els símptomes d’un ictus i es converteixin en nous activadors del Codi Ictus.

El Roger és molt simpàtic i divertit, no pot parar de riure i fer bromes. L’Arnau és molt competitiu i forçut, sempre està concentrat fent exercicis de peses. La Paquita és xerraire i presumida, canta durant tot el dia. Un bon dia, al Roger se li torça el somriure, l’Arnau no pot aixecar un dels dos braços i la Paquita perd la parla.

Una nena, la Daniela, se n’adona: “Riu, aixeca els braços i parla. Si veus que això no ho pots fer, dona l’alarma”, diu la cançó que interpreta  i truca al número d’emergències mèdiques 112 per avisar que els superherois perden poders, perquè estan patint un ictus.

Després de l’espectacle de teatre, Eli Ortínez, pacient d’ictus i secretària de la Fundació Ictus, va agrair la feina de les fundacions i de les associacions de pacients. També va destacar que per tirar endavant en recerca i en la millora de l’atenció als malalts cal anar tots junts per sumar.

A continuació, la coral de gòspel Twocats, sota la direcció de Sònia Moreno, va interpretar una col·lecció de temes musicals que van fer aixecar al públic. Tot seguit, Moreno va convidar a l’Ictus Family Gospel a pujar a l’escenari, una coral formada per persones que han patit un ictus de l’Associació Superar l’Ictus de Barcelona, la Coral Sant Pau i la Coral Taliqual d’Olot. La directora va agrair tot el que havia après d’aquestes persones durant els assajos: “Hi ha molts ritmes”, va dir.

Per últim, Xavier Trias, president de la Fundació Ictus, va cloure l’acte i va agrair la presència del públic que, un any més, va omplir el Teatre Goya per celebrar el Dia Mundial de l’Ictus. L’any passat es van activar 5.856 Codi Ictus a Catalunya. La meitat dels pacients van ser homes i l’altra meitat van ser dones, amb una edat mitjana de 71 anys.

Aqui podeu veure un vídeo amb els millors moments