Els tractaments per a la hipertensió milloren la perspectiva de supervivència dels afectats d’ictus

La prescripció de medicaments antihipertensius coincidint amb l’alta hospitalària dels pacients incrementa les possibilitats de supervivència dels afectats per ictus o per accident isquèmic transitori (AIT). És la conclusió d’un estudi dut a terme per un equip d’investigadors de la Monash University (Austràlia) sobre el seguiment de més de 12.000 pacients de 40 hospitals del continent australià. Els resultats d’aquesta recerca els ha publicat Neurology, la revista periòdica de l’American Academy of Neurology.

D’entre totes les persones incloses en l’estudi, al 70% els van prescriure aquest tipus de medicació. Les de més edat, les ateses en unitats específiques d’ictus i les de millor posició socioeconòmica van sortir d’alta més freqüentment amb medicació antihipertensiva. L’administració d’aquests fàrmacs es va associar a un 23% de reducció en el subrisc de mort per causes cardiovasculars, comparat amb aquelles persones a qui no se’ls va prescriure aquesta medicació.

La conclusió a què arriben els investigadors és que les persones a qui es prescriu medicació contra la hipertensió a la sortida de l’hospital després d’haver patit un ictus o AIT demostren tenir més supervivència a malalties cardiovasculars i a altres causes que aquelles a qui no se’ls prescriuen aquests fàrmacs.