+ Veure totes

Si ets una persona cuidadora d’un afectat o afectada per l’ictus resident a Barcelona, ja pots demanar la teva Targeta Cuidadora. Aquesta targeta és gratuïta i et donarà accés a diversos recursos i serveis de suport per millorar el teu benestar, facilitar la l’activitat cuidadora i reconèixer la tasca que feu els i les cuidadores. Aquesta mesura de l’Ajuntament de Barcelona ha estat impulsada pel grup de treball ‘Xarxa de Suport de Famílies Cuidadores’ del qual la Fundació Ictus en forma part.

Els professionals d’infermeria que vulguin millorar les competències específiques de cura i atenció a persones afectades per ictus ja poden inscriure’s a la segona edició digital del curs d’especialització Atenció d’Infermeria a la Persona Afectada d’Ictus, que organitzen el Pla Director de Malalties Vasculars Cerebrals, la Fundació Universitat de Girona i la Fundació Ictus.

Els treballadors i treballadores del Gran Teatre del Liceu han rebut la formació en prevenció i detecció de l’ictus, dins el programa ‘Cuida el que més t’importa’, dirigit a empreses i entitats. La sessió ha inclòs una xerrada i, posteriorment, els assistents han fet un test d’autoconeixement, aprovat amb excel·lent (mitjana de 9.6), i les proves mèdiques per detectar els factors de risc.