Notícies

El passat 18 de desembre, va tenir lloc La Marató de TV3 2022. La importància de les malalties cardiovasculars, entre elles l’ictus, va propiciar que aquesta edició se’n tornés a parlar, com ja es va fer el 2006 i el 2016. Durant les més de 12 hores de programació entre TV3 i Catalunya Ràdio van intervenir-hi diversos testimonis i experts que van tractar l’ictus des de diversos punts de vista i amb experiències que ens ajuden a copsar l’abast de la malaltia, la seva detecció i la seva superació. En aquest article repassarem les més destacades.

La Fundació Ictus hem arribat a un acord amb la Fundación Salud y Persona per oferir un servei d’atenció psicològica gratuït a les persones afectades d’ictus i el seu entorn. Aquest servei s’inclourà dins de les prestacions d'ABRIC, el programa de la Fundació Ictus amb què oferim assessorament individualitzat, formació i acompanyament a les persones que heu patit un ictus, familiars i persones cuidadores.

El conveni es va firmar el passat dimarts 29 de novembre, en presència dels presidents de les dues entitats: Javier Mirallas, de la Fundación Salud y Persona i Xavier Trias, de la Fundació Ictus.

La Fundació Ictus hem participat, convidats per la companyia farmacèutica Ferrer, en el seu canal de podcasts Brain Talks de Spotify, un espai de xerrades i diàlegs amb pacients que han patit un ictus, i amb experts en neurologia o malalties cerebrals. L’objectiu és donar informació d’interès i ser d’ajut per als pacients i familiars amb informació sobre la patologia ictus, les seves seqüeles i mesures per a la seva prevenció, rehabilitació i millora de la qualitat de vida.

Girona va ser l’amfitriona, el passat 5 de novembre, de l’acte central del Dia Mundial de l’Ictus de les entitats de pacients de Catalunya i la Fundació Ictus. L’acte va tenir els supervivents d’ictus com a protagonistes i va ser l’inici d’un mes on la capital gironina ha acollit també la carpa informativa de la campanya #CuidaElQueMésTImporta i la cursa “Corre per l’ictus”, amb més de 600 inscrits.

El dijous 20 d’octubre a les 18h, Rosa Rubio presentarà “El poder de querer. Más fuerte que el ictus” al Palau Robert de Barcelona, un llibre benèfic on relata la seva experiència de superació de l’ictus que va patir fa 10 anys. El llibre és un relat en primera persona i també un conjunt de converses amb altres persones afectades per la malaltia, i fa un recorregut per la duresa i frustració que suposa quan la vida et colpeja de forma brusca i sense avís, fins als moments de recuperació i reconnexió amb la vida superant, fins i tot, els pitjors pronòstics. L’acte serà conduït per Txe Arana i l’acompanyaran la doctora Esther Duarte, la seva filla Ana Serra i la també supervivent d’un ictus Lara Frias, així com el doctor Miquel Gallofré, en representació de la Fundació Ictus.