Notícies

Les unitats d’ictus continuen funcionant a ple rendiment, tot i l’augment de casos de la Covid-19. Davant d’una sospita d’ictus, Laura Llull, neuròloga de la unitat d’ictus de l’Hospital Clínic, recorda que cal trucar ràpidament al 112.

L’últim informe de la OMS alerta que l’ictus continua sent la segona causa de mortalitat a tot el món, tot i que als països rics s’ha reduït un 21%. A més, l’accident cerebrovascular és un dels motius de l’augment de la discapacitat.

Els pacients d’ictus, una malaltia aguda en què el temps de reacció és fonamental per minimitzar les seqüeles, han arribat una hora més tard a l’hospital durant les setmanes de confinament. A més, els supervivents d’ictus han tingut menys accés a la rehabilitació per la pandèmia. Actualment s’estan desenvolupant nous sistemes de comunicació, rehabilitació i control mèdic per via telemàtica, com el programa ABRIC.

La Fundació Ictus celebra el Dia Mundial de l'Ictus el proper dijous 29 d'octubre amb un acte a l'auditori de La Pedrera, que es podrà seguir via streaming. El lema de la jornada, No abaixem la guàrdia, posa l'accent en què l'ictus és una malaltia que es pot prevenir i tractar, també en temps de pandèmia.

La Fundació Ictus engega el programa ABRIC per donar suport a les persones que han viscut un ictus i el seu entorn, tant familiars, com amics i cuidadors. Degut a la pandèmia pel nou coronavirus, ABRIC comença en la seva versió virtual i oferint serveis a persones de tota Catalunya.

La pandèmia provocada pel nou coronavirus ha tingut un impacte directe en l’atenció a les persones amb ictus. Segons diferents registres, el número d'ictus ha baixat i els casos que arriben als hospitals ho fan més tard, sobretot aquelles persones amb simptomatologia lleu. La situació excepcional per la Covid-19 no ha impedit que el sistema sanitari continués donant resposta ràpida a les persones amb ictus.