Notícies

L'acte "Los costes del ictus: ¿ahorrar para invertir?", organitzat per la Fundació Ictus, explorarà el proper dilluns 21 de juny l'impacte econòmic de l'ictus a tota Europa. La jornada s'emetrà de forma telemàtica des del Col·legi d'Economistes de Catalunya. Cal inscripció prèvia.

Una recerca liderada per l'Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), amb la participació d'investigadors de l'Institut de Recerca de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (IIB Sant Pau), conclou que la mobilització ràpida dels pacients que han patit un ictus isquèmic afavoreix la seva recuperació motora, però podria afectar-ne la perfusió del flux sanguini cerebral durant les hores posteriors.

Les unitats d’ictus continuen funcionant a ple rendiment, tot i l’augment de casos de la Covid-19. Davant d’una sospita d’ictus, Laura Llull, neuròloga de la unitat d’ictus de l’Hospital Clínic, recorda que cal trucar ràpidament al 112.

L’últim informe de la OMS alerta que l’ictus continua sent la segona causa de mortalitat a tot el món, tot i que als països rics s’ha reduït un 21%. A més, l’accident cerebrovascular és un dels motius de l’augment de la discapacitat.

Els pacients d’ictus, una malaltia aguda en què el temps de reacció és fonamental per minimitzar les seqüeles, han arribat una hora més tard a l’hospital durant les setmanes de confinament. A més, els supervivents d’ictus han tingut menys accés a la rehabilitació per la pandèmia. Actualment s’estan desenvolupant nous sistemes de comunicació, rehabilitació i control mèdic per via telemàtica, com el programa ABRIC.