Assumpció Malagarriga dona veu a la vida després de l’ictus amb la publicació del llibre ‘Ànimes tocades’

Publicat el dimarts, febrer 15 de 2022

Com és la vida després de patir un ictus? Assumpció Malagarriga i Rovira ha publicat el llibre Ànimes tocades. Visc amb un ictus per donar a conèixer la seva experiència després de la malaltia. Membre de l’Associació Superar l’Ictus Barcelona, entitat de la qual en va presidenta, el 2019 va rebre la Medalla d’Or al Mèrit Cultural de l'Ajuntament de Barcelona.

Cavazos, Heidi. (2022). Imatge d’Assumpció Malagarriga [Fotografia]. Barcelona

Assumpció Malagarriga va patir un ictus fa 7 anys. Des de llavors, no ha deixat de superar-se dia a dia i Ànimes tocades. Visc amb un ictus n’és un exemple. L’afàsia que pateix no li ha impedit publicar aquest llibre autoeditat: “Vaig estar tot un any escrivint cada dia de 9 a 14 h fins a acabar tot el que volia plasmar”.

Per a l’autora, les ànimes tocades són aquelles persones que han de conviure amb la malaltia, la pobresa, l’exclusió... I és des d’aquesta pròpia experiència que Malagarriga expressa en el llibre el seu testimoniatge després de patir l’ictus, però partint de la part més positiva d’aquesta vivència. Volia compartir tot allò que ha après arrel de tenir l’ictus, les coses positives, “per ajudar a prendre consciència de com és viure en aquesta societat essent diferent”.

Després de viure l’ictus, la seva vida va canviar i s’havia de reorganitzar: “Abans vivia només per treballar i, a partir de l’ictus, havia de buscar noves maneres de viure, nous objectius i creences que em fessin il·lusió”. Segons explica, “tot allò que he trobat de nou és molt millor del que tenia abans: estimo i veig la gent d’una altra manera”. I aquest és un dels objectius del llibre, comparar com era abans i com és ara, descrivint no només els canvis físics, sinó també com ha canviat la seva visió de la vida.

L'autora presentarà el llibre el 25 de març a les 18.00 h al Centre Cívic Pati Llimona de Barcelona.

Ànimes tocades. Visc amb un ictus es pot adquirir demanant-lo al WhatsApp 640 76 10 50 i també escrivint un correu electrònic a animestocades@fundacioictus.com.

*Autoria de la fotografia: Heidi Cavazos