Brain Talks by Ferrer (I) - “L’ictus té sortida, només falta ara que la societat ens hi obri la porta”

Publicat el dijous, desembre 1 de 2022

La Fundació Ictus hem participat, convidats per la companyia farmacèutica Ferrer, en el seu canal de podcasts Brain Talks de Spotify, un espai de xerrades i diàlegs amb pacients que han patit un ictus, i amb experts en neurologia o malalties cerebrals. L’objectiu és donar informació d’interès i ser d’ajut per als pacients i familiars amb informació sobre la patologia ictus, les seves seqüeles i mesures per a la seva prevenció, rehabilitació i millora de la qualitat de vida.

Imatge del logo del Podcast Brain Talks

La primera col·laboració de la Fundació arriba amb el novè episodi de les Brain Talks, després que el canal de podcasts hagi comptat amb diversos neuròlegs de renom, com els doctors Marcos Llanero i Jordi Matías-Guiu, o amb l’entrevista a l’exciclista professional, Alberto Contador, que va patir un ictus amb 21 anys.

Els 3 episodis en què participa la Fundació es publicaran entre els mesos de desembre i gener, i prenen forma de diàleg entre una professional de la Fundació, la infermera Mercè Ayesta, i diverses persones afectades d’ictus i professionals per donar visibilitat, en clau de testimonis en primera persona, a la superació de la malaltia.

La primera càpsula que ara us presentem porta per títol “La Vida después de un ictus”, i Mercè Ayesta ens convida a conèixer l'experiència de Glòria Bou, que va patir un ictus ara fa 7 anys. En la conversa, Bou recorda com va detectar l’ictus i, sobretot, trasllada missatges encoratjadors a l’hora d’afrontar-lo perquè “superar-ho serà dur, el no ja el tens i cal seguir endavant. Has de pensar sempre que vas endavant i no enrere.”

La conversa, que us deixem a continuació, és útil i inspiradora per a tothom, perquè també fa una crida a que la superació no és un procés, només, del pacient. Tota la societat n'ha de participar, facilitant la inclusió i al retorn a una vida en normalitat a les persones que pateixen seqüeles: “l’ictus té sortida, només falta ara que la societat ens obri la porta”.

Conversa molt recomanada, doncs. I no us oblideu de compartir-la amb el vostre entorn!