Catalunya s'adhereix al Pla d’Acció sobre l’Ictus per a Europa 2018-2030

Publicat el dissabte, octubre 30 de 2021

Coincidint amb el Dia Mundial de l'Ictus, el 29 d'octubre, el conseller de Salut, Josep Maria Argimon, ha signat la carta que adhereix Catalunya al Pla d’Acció sobre l’Ictus per a Europa 2018-2030, impulsat per l’European Stroke Organization (ESO), en col·laboració amb l’Aliança per l’Ictus per a Europa/Stroke Alliance for Europe (SAFE).

Imatge de les persones implicades en la signatura

Mitjançant la signatura d'aquest document, Catalunya es compromet a treballar per a la millora de tota la cadena assistencial de l'ictus: des de l'atenció primària, passant pels serveis organitzats, la gestió de l'ictus agut, la prevenció secundària, la rehabilitació, l'avaluació de resultats, fins a la millora de la qualitat de vida de les persones afectades després d'un ictus.

El conseller Argimon també ha posat en valor que es constituís un comitè assessor format per professionals i entitats de pacients, coordinat pel Pla Director de Malalties Vasculars Cerebrals i la Fundació Ictus, que té com a objectiu complir els objectius europeus en quant a l'atenció integral del pacient en totes les etapes de la malaltia.

Resum del Pla d'actuació a Europa 2018-2030.