#CuidaElQue MésTimporta: Sis territoris en lluita contra l’ictus

Publicat el dimecres, novembre 3 de 2021

Tret de sortida a la campanya #CuidaElQueMésTImporta, un projecte de sensibilització per prevenir, detectar i superar l’ictus. La iniciativa es porta a terme a Aragó, Catalunya, la Comunitat Valenciana, les Illes Balears, Navarra i Portugal.

Imatge de la campanya

Aquesta campanya neix del treball en grup de cinc entitats vinculades a aquesta malaltia, “amb voluntat de dotar-nos d’una eina comuna davant un repte i una problemàtica comuna com és fer front a l’ictus”, explica Miquel Gallofré, membre de la Fundació Ictus (Catalunya), una de les entitats promotores.

Amb aquesta iniciativa, el grup impulsor persegueix no només sensibilitzar sobre l’impacte i la importància de l’ictus, sinó també fomentar la cultura de la prevenció de la salut, compartir com es pot detectar un ictus i mostrar la importància de la rehabilitació.

Les cinc entitats del grup impulsor col·laboren en el marc del projecte europeu ICTUSnet, una xarxa d’excel·lència formada per deu socis de diferents regions del sud-oest d’Europa. Aquesta iniciativa transregional ha rebut el suport de la Unió Europea i ha permès compartir coneixements i estratègies d’atenció integrada a l’ictus.

Web de la campanya