Els costos de l'ictus: estalviar per invertir?

Publicat el dimecres, maig 26 de 2021

L'acte "Los costes del ictus: ¿ahorrar para invertir?", organitzat per la Fundació Ictus, explorarà el proper dilluns 21 de juny l'impacte econòmic de l'ictus a tota Europa. La jornada s'emetrà de forma telemàtica des del Col·legi d'Economistes de Catalunya. Cal inscripció prèvia.

costos ictus

La Fundació Ictus organitza el proper dilluns 21 de juny a les 17hores l'acte "Los costes del ictus: ¿ahorrar para invertir?", amb la col·laboració del Col·legi d'Economistes de Catalunya. El programa ja està disponible i cal inscripció prèvia per assistir-hi de forma telemàtica.

A la primera part de l'acte s'analitzaran les idees clau de l'estudi "At what cost: the economic impact of Stroke in Europe", elaborat per un grup d'investigadors de la Universitat d'Oxford (Regne Unit), per encàrrec de la Stroke Alliance for Europe (SAFE).

A la segona part de l'acte es discutiran les actuacions que es duen a terme al nostre país pel que fa a la prevenció de la fibrilació auricular, la trombectomia i la rehabilitació comunitària.

L'ictus és una de les malalties més letals del món. Representa la primera causa mèdica de discapacitat física en adults, comportant seqüeles de llarga duració i és la segona causa de mort a nivell mundial.

Fins a 17 milions de persones pateixen un ictus cada any i la previsió dels experts és que es produirà un augment del 34% del número d'episodis d'ictus en els propers 10 anys a Europa, si no s'actua adequadament.