La Boqueria és el primer mercat en obtenir el segell d’entitat col·laboradora en la prevenció i la detecció de l’ictus

Publicat el dijous, juny 9 de 2022

La Fundació Ictus ha impartit el 8 de juny una formació dirigida als paradistes del Mercat de la Boqueria per detectar i prevenir l'ictus. La jornada està emmarcada dins el projecte 'Cuida el que més t'importa', dirigida a empreses i entitats per tal de sensibilitzar els treballadors i treballadores, donar a conèixer els factors de risc i com actuar RÀPID en cas de patir aquesta emergència mèdica.

Formació a la Boqueria

El Mercat de la Boqueria és el primer equipament de la xarxa de mercats municipals en rebre la formació de prevenció de l’ictus i obtenir el segell d’entitat col·laboradora en prevenció i detecció d’aquesta emergència mèdica. Els comerciants han pogut conèixer el risc de patir l'ictus, en què la hipertensió i les arrítmies són uns dels factors de risc més prevalents i la seva detecció prèvia és fonamental en la prevenció de l'ictus. També han après la maniobra RAPID (Riu, Aixeca els braços, Parla, Ictus?, De pressa!) truca el 112 activant el codi ictus per reduir el temps d'atenció mèdica. Temps és cervell!

La sessió ha estat impartida per Miquel Gallofré, neuròleg de la Fundació Ictus; Mercè Ayesta, infermera i responsable del programa ABRIC de la Fundació Ictus, i Adolf Martínez, director de salut de les persones d’AGBAR, que ha viscut dos ictus. També ha comptat amb l'assistència del president de la Fundació, Xavier Trias.

La Boqueria obté el segell col·laborador de prevenció de l'ictus