Membres d’entitats d’ictus de 25 països europeus es troben a Barcelona

Publicat el divendres, juny 17 de 2022

La Fundació Ictus és l’entitat convidada especial de l’assemblea general de la Stroke Alliance for Europe (SAFE), celebrada el 17 de juny. Aquesta aliança està formada per 29 entitats de diferents països europeus i el seu objectiu és crear estratègies conjuntes per a la sensibilització i la millora dels circuits de detecció, prevenció i tractament de l’ictus.

Obertura de la jornada de treball

Una cinquantena de persones de 25 països es troba a l’Hotel Catalonia de plaça Espanya (Barcelona) per compartir les seves experiències des de l’inici de la pandèmia i reflexionar sobre l’estratègia a seguir per a la millora de l’atenció de l’ictus a Europa.

L’acte ha comptat amb la Dra. Sonia Abilleira, directora Assistencial d’Hospitals de l’ICS i ex directora del Pla director de malalties vasculars, i Xavier Trias, president de la Fundació Ictus i president del Consell Consultiu de l’ICS, com a convidats especials. Juntament amb la presidenta de SAFE, Hariklia Proios, han obert la jornada.

A causa de la pandèmia, l’assemblea no se celebrava de forma presencial des del novembre de 2019, essent aquesta una gran oportunitat perquè les entitats membres es puguin retrobar per compartir les diferents accions i línies estratègiques que s’estan portant a terme a Europa en matèria de prevenció primària i secundària, posicionament de l’ictus perquè sigui una prioritat a nivell d’estratègia de país i europeu, i foment de la investigació.

La Stroke Alliance for Europe (SAFE)

La Stroke Alliance for Europe (SAFE), de la qual la Fundacio Ictus n’és membre des de 2007, és una organització internacional sense ànim de lucre creada l'any 2004 a Bèlgica. És la veu dels pacients amb ictus a Europa, que representa 29 entitats de suport a l'ictus d'arreu del continent.

L'objectiu de SAFE és disminuir el nombre d'ictus a Europa defensant una millor prevenció, accés a un tractament adequat, atenció post-ictus i rehabilitació.

La Dra. Sonia Abilleira, Hariklia Proios i Xavier Trias