Notícies

La Fundació Ictus engega el programa ABRIC per donar suport a les persones que han viscut un ictus i el seu entorn, tant familiars, com amics i cuidadors. Degut a la pandèmia pel nou coronavirus, ABRIC comença en la seva versió virtual i oferint serveis a persones de tota Catalunya.

La pandèmia provocada pel nou coronavirus ha tingut un impacte directe en l’atenció a les persones amb ictus. Segons diferents registres, el número d'ictus ha baixat i els casos que arriben als hospitals ho fan més tard, sobretot aquelles persones amb simptomatologia lleu. La situació excepcional per la Covid-19 no ha impedit que el sistema sanitari continués donant resposta ràpida a les persones amb ictus.

La Fundació Ictus renova la seva pàgina web, que a partir d'ara s'estructura en quatre apartats: la Fundació, Tot sobre l'ictus, La vida després de l'ictus i Professionals. Al nou portal trobareu tota la informació i nous continguts relacionats amb la malaltia. La renovació s'ha fet sota la missió, la visió i els valors de seguir treballant per donar a conèixer la malaltia, impulsar la recerca i donar suport als supervivents.

Missatges de Xavier Trias, president de la Fundació Ictus, i Elisabeth Ortinez, secretària de la Fundació Ictus, durant el confinament per la pandèmia de la Covid-19. Des de la Fundació Ictus recordem la importància del confinament, el distanciament social i rentar-se les mans per fer front al nou coronavirus.

Cada any, unes 13.000 persones tenen un ictus a Catalunya. Aquesta malaltia és la primera causa de mort en dones i la segona en homes, així com la primera causa de discapacitat adquirida en l’edat adulta. Malgrat les xifres d’incidència, moltes de les causes dels infarts cerebrals es poden prevenir.

La jornada ‘Catalunya i Europa davant l’ictus’, organitzada per la Fundació Ictus, va servir per projectar les línies d’actuació contra la malaltia durant els propers 10 anys. Segons les previsions, el número de casos incrementarà molt per l’envelliment de la població.