+ Veure totes

Els treballadors i treballadores del Gran Teatre del Liceu han rebut la formació en prevenció i detecció de l’ictus, dins el programa ‘Cuida el que més t’importa’, dirigit a empreses i entitats. La sessió ha inclòs una xerrada i, posteriorment, els assistents han fet un test d’autoconeixement, aprovat amb excel·lent (mitjana de 9.6), i les proves mèdiques per detectar els factors de risc.

Després de patir un ictus, la sexualitat també es pot veure afectada. Hi ha canvis a nivell físic i cognitiu que poden modificar les relacions íntimes. La sexòloga Karolina Leal, voluntària de l'Associació Superar l´Ictus Barcelona, ens parla de com recuperar l'autoestima i les relacions sexoafectives després de patir aquesta emergència mèdica.

L’afàsia és un trastorn causat per un dany a la part del cervell que s’ocupa del llenguatge. Té conseqüències en la comunicació i pot afectar la lectura, l’expressió, l’escriptura i la comprensió. L’ictus n’és una de les causes més freqüents. El 28 de juny es commemora el Dia Mundial de l’Afàsia per donar visibilitat a les persones que conviuen amb aquesta malaltia. Per aprofundir en el tema, entrevistem la Dra. Sonia Quiñones, neuropsicòloga de la Fundació Ictus i de l’EAIA de Trastorns Cognitius de l’Hospital Benito Menni de Sant Boi de Llobregat, i professora de Trastorns Adquirits del Llenguatge a diversos Màsters de Neuropsicologia.