+ Veure totes

L’afàsia és un trastorn causat per un dany a la part del cervell que s’ocupa del llenguatge. Té conseqüències en la comunicació i pot afectar la lectura, l’expressió, l’escriptura i la comprensió. L’ictus n’és una de les causes més freqüents. El 28 de juny es commemora el Dia Mundial de l’Afàsia per donar visibilitat a les persones que conviuen amb aquesta malaltia. Per aprofundir en el tema, entrevistem la Dra. Sonia Quiñones, neuropsicòloga de la Fundació Ictus i de l’EAIA de Trastorns Cognitius de l’Hospital Benito Menni de Sant Boi de Llobregat, i professora de Trastorns Adquirits del Llenguatge a diversos Màsters de Neuropsicologia.

La Fundació Ictus és l’entitat convidada especial de l’assemblea general de la Stroke Alliance for Europe (SAFE), celebrada el 17 de juny. Aquesta aliança està formada per 29 entitats de diferents països europeus i el seu objectiu és crear estratègies conjuntes per a la sensibilització i la millora dels circuits de detecció, prevenció i tractament de l’ictus.

El president de la Fundació Ictus, Xavier Trias, i el president de Foment del Treball, Josep Sánchez-Llibre, han signat un acord de col·laboració entre ambdues entitats amb l’objectiu de sumar esforços en la sensibilització de l’ictus per a la detecció d’aquesta emergència mèdica i la promoció dels hàbits saludables per tal de reduir-ne les xifres per mitjà del programa Cuida el que mes t’importa, orientat a empreses i entitats.